1. Keris mangrupa pakarang … karuhun
a. katinggal b. ninggal c. titinggalan d. titinggal
2.
Cara nulis kecap nu bener dina kalimah di
handap, nyaéta …
a. badé
neda jeng peuda c. badé neda jeung peda
b. bade
neda jeung peda d. bade neuda jéng peuda
3. Kecap-kecap di handap ieu nu
bener cara nulisna, nyaeta ...
a. kabekina lepet jeung
gorengan
b. geur surak mani rame
c. Teh Ineu lancek kuring
d. Ti dieu deukeut imah kuring mah, kuloneun alun-alun
4. Kecap asal ditujukeun, nyaéta …..
a. ditu b. tuju c. tujukeun d. dituju
5. Abdi wangsul ti sakola tabuh tilu , upami
Bu guru mah … ti sakola tabuh opat
a.
angkat b. mios c.
mulih d. turun
. 6. Keur urang Sunda mah moal aya nu ... ka Otto
Iskandardinata, kapan anjeunna teh salah saurang
pahlawan ti tatar Sunda. Kecap nu merenah pikeun ngeusian eta kalimah
nyaeta ...
a. nyaho b. bireuk c. apal d. Wawuh
7. Lalakon kahirupan
pribadi hiji jelema nu ditulis ku sorangan disebut …
a. biografi b. otobiografi c..
introbiografi d. ékstrabiografi
8. Kang Dedi Windyagiri mah pinter nyieun Sajak bubuhan aya teureuh ti
kolotna. Kecap
teureuh hartina...
a. titisan b. turunan c. bakat d. kulawarga
9. Sim kuring
salaku pupuhu di kelas X RPL 2 badé …… béwara perkawis
jadwal piket.
a. ngawartosan b. Ngadugikeun c. nepikeun d..ngabejaan
10. Eusi bewara téh teu kudu panjang-panjang, nu utama mah
kaharti ...
a. pagunemanna
b. maksudna c. sirsilahna d. Caritana
11. Kamari
mah kuring rada elat datang latihan drama teh sabab kapegat hujan.
a. kalimah wawaran b. kalimah
penyeluk c. kalimah langsung d. kalimaha
panggeuri
12.Harti sabalikna (Antonim) tina kecap rancagé nya
éta .....
a. marahmay b. soméah c. Gumbira d. daekan
13.Harti sabalikna (Antonim) tina kecap kuled nya
éta .....
a. langka b. éncér c. cawérang d. Herang
14. Harti paribasa: Ulah lebar
ngagunakeun harta banda pikeun kasalametan awak urang, nyaéta..
a. Halodo sataun lantis ku
hujan sapoé b. Kabeureuyan mah
tara ku tulang munding
c. Banda tatalang raga d. Balungbang timur
caang bulan opat welas
15. Sajak dina basa sunda kaasup wangun……
a. lancaran b. bebas c.ugeran d. kaiket
16. Hal nu kudu diperhatikeun dina lomba maca Sajak nyaeta…..
a. irama b. gaya basa c.rengkak d. padalisan
17. Dina wangun sajak mah biasana
loba
ngagunakeun kecap-kecap .....
a. sajalantrahna b. sabenerna c. dénotatif d. konotatif
18. Mana
kalimah ieu di handap anu bener tur merenah!
a.
Saha
nu teu apal ka Asép Sunandar Sunarya téh?
b.
Mana
bet teu apal ka Asép Sunandar Sunarya téh?
c.
Naha
nu teu apal ka Asép Sunandar Sunarya téh?
d.
Kumaha
ari teu apal ka Asép Sunandar Sunarya téh?
19. Mana kalimah di handap nu eusina ngawawarkeun?
a.
Saha
nu rék milu lalajo wayang jeung kuring?
b.
Barudak
indit ka Alun-alun rék
ngadon lalajo wayang.
c.
Piraku
aya wayang rupana kitu!
d.
Nun
Gusti, mugi dilancarkeun sagala pamaksadan abdi sadaya!
20. Hadirin anu ku simkuring dipihormat,
langkung ti payun mangga urang sanggakeun puji sareng
syukur ka Allah SWT. nu parantos maparin kani’matan ka
urang sadaya....
Ungkara basa di luhur sok aya dina acara ...
a.
bubuka
biantara b. panutup biantara c.wawancara d.berita
21. Sateuacan mungkur, simkuring neda pangapunten bilih aya
kecap anu teu katata atanapi kalimah anu teu karéka. Sakitu anu kapihatur,
wassalamu’alaikum warrahmatullahi wabarakaatuh.
Ungkara basa di luhur biasana sok aya dina ...
a.
bubuka
biantara b. panutup biantara c.wawancara d.berita
22... “Ngahaja henteu di jero kota. Ngahaja deuih henteu di
gedong. Tapi, di luar, di alun-alun. Supaya leuwih alami. Sakumaha biasana
pagelaran wayang di pilemburan,” cék Bupati, dina bagian bubukana....
Nilik kana eusina, ungkara kalimah di luhur kaasup kana
kelompok kalimah:
a.
kalimah
panitah
b.
kalimah
pangajak
c.
kalimah
pangjurung
d.
kalimah
pangharepan
23. ...“Jelema-jelema modél kitu, henteu
pantes jadi wakil rayat. Kuduna langsung dipecat!” cék Tétén Masduki, Ketua Indonésia
Corruption Watch (ICW)....
Nilik kana eusina, ungkara kalimah di luhur kaasup kana
kelompok kalimah:
a.
kalimah
panitah
b.
kalimah
pangajak
c.
kalimah
pangjurung
d.
kalimah
pangharepan
24. Mana anu kaasup kana kalimah panitah?
a.
Punten,
alihkeun éta méja ka palih ditu!
b.
Hayu
urang alihkeun éta méja ka palih ditu!
c.
Ka
mana ngalihkeun méja téh?
d.
Sugan
wé éta méja aya nu ngalihkeun ka palih ditu!
25. Mana anu kaasup kana kalimah pangajak?
a.
Hasil
produksi garmen urang ulah tinggaleun ku produk ti luar!
b.
Geus
waktuna urang kudu ningkatkeun hasil produk garmen dalam negri!
c.
Hayu
urang ngaronjatkeun hasil produk garmen dalam negri sangkan leuwih alus batan
produk garmen luar negri.
d.
Ceuk
saha produk garmen dalam negri kualitasna goréng?
26. Anu kaasup kana kalimah pangjurung ieu di handap nya
éta:
a.
Urang
kudu ngamumulé kasenian Sunda!
b.
Hayu
urang ngamumulé kasenian Sunda!
c.
Jung
wé rék latihan kasenian Sunda mah!
d.
Sing
junun ari latihan kasenian Sunda téh!
27. Anu kaasup kana
kalimah pangharepan ieu di handap nya éta:
a.
Sugan
wé ari ganti pamingpin mah nagara téh jadi leuwih maju!
b.
Jig
rék lalajo wayang mah, tah ieu keur meuli karcisna!
c.
Jadi
pamingpin mah kudu adil jeung wijaksana!
d.
Sing
adil ari jadi wasit téh ulah beurat sabeulah kitu!
28.Unggal minggu di Situ Buleud sok loba nu
_______ rupa-rupa barang dagangan, ti mimiti
kadaharan nepi ka pakéan.
a. pagelaran b. Gumelar c. Ngagelar d. digelar
29. Lantaran kawanina nu pohara dina ngabéla lemah cai,
Oto Iskandar di Nata meunang ___ Si Jalak
Harupat.
a. gumelar b. Ngagelar c. Digelar d. gelar
30. Kasenian wayang mah geus ___________ leuwih ti heula
saméméh tari jaipongan.
a. gumelar b. Ngagelar c. Digelar d. gelar
Jawab jeung jelaskeun pananya dihandap ieu sing jentré!
1.
Babasan jeung paribasa dina basa sunda sarua jeung idiom dina basa inggris. Babasan ‘catur
nu tanpa bukur’ hartina?
2.
Ilaharna eusi biantara aya 3 bagian , sebutkeun!
3.
Dina upacara bandéra , pembina upacara biasana nepikeun hiji
tema biantara, naon wae hal nu kudu diperhatikeun supaya biantarana dianggap
sukses? Jelaskeun!
4.
Salian ti ulah isin, éra atanapi gengsi ngagunakeun basa
sunda, hal naon deui nu bisa ngaronjatkeun kareueus nonoman kana basa jeung
budaya Sunda?
5.
Terjemahkeun sing jentré harti jeung maksudna kana basa
Indonesia. “Numutkeun sim kuring, Pasualan
utama anu kedah kawaler nyaéta kumaha sangkan nonoman ayeuna mikacinta kana
basa jeung budaya Sunda, ”!
3. Keris mangrupa pakarang … karuhun
a. katinggal b. ninggal c. titinggalan d. titinggal
4.
Cara nulis kecap nu bener dina kalimah di
handap, nyaéta …
a. badé
neda jeng peuda c. badé neda jeung peda
b. bade
neda jeung peda d. bade neuda jéng peuda
3. Kecap-kecap di handap ieu nu
bener cara nulisna, nyaeta ...
a. kabekina lepet jeung
gorengan
b. geur surak mani rame
c. Teh Ineu lancek kuring
d. Ti dieu deukeut imah kuring mah, kuloneun alun-alun
4. Kecap asal ditujukeun, nyaéta …..
a. ditu b. tuju c. tujukeun d. dituju
5. Abdi wangsul ti sakola tabuh tilu , upami
Bu guru mah … ti sakola tabuh opat
a.
angkat b. mios c.
mulih d. turun
. 6. Keur urang Sunda mah moal aya nu ... ka Otto
Iskandardinata, kapan anjeunna teh salah saurang
pahlawan ti tatar Sunda. Kecap nu merenah pikeun ngeusian eta kalimah
nyaeta ...
a. nyaho b. bireuk c.
apal d. Wawuh
7. Lalakon kahirupan
pribadi hiji jelema nu ditulis ku sorangan disebut …
a. biografi b. otobiografi c..
introbiografi d. ékstrabiografi
8. Kang Dedi Windyagiri mah pinter nyieun Sajak bubuhan aya teureuh ti
kolotna. Kecap
teureuh hartina...
a. titisan b. turunan c. bakat d. kulawarga
9. Sim kuring
salaku pupuhu di kelas X RPL 2 badé …… béwara perkawis
jadwal piket.
a. ngawartosan b. Ngadugikeun c. nepikeun d..ngabejaan
10. Eusi bewara téh teu kudu panjang-panjang, nu utama mah
kaharti ...
a. pagunemanna b. maksudna c.
sirsilahna
d. Caritana
11. Kamari
mah kuring rada elat datang latihan drama teh sabab kapegat hujan.
a. kalimah wawaran b. kalimah
penyeluk c. kalimah langsung d. kalimaha
panggeuri
12.Harti sabalikna (Antonim) tina kecap rancagé nya
éta .....
a. marahmay b. soméah c. Gumbira d. daekan
13.Harti sabalikna (Antonim) tina kecap kuled nya
éta .....
a. langka b. éncér c. cawérang d. Herang
14. Harti paribasa: Ulah lebar
ngagunakeun harta banda pikeun kasalametan awak urang, nyaéta..
a. Halodo sataun lantis ku
hujan sapoé b. Kabeureuyan mah
tara ku tulang munding
c. Banda tatalang raga d. Balungbang timur
caang bulan opat welas
15. Sajak dina basa sunda kaasup wangun……
a. lancaran b. bebas c.ugeran d. kaiket
16. Hal nu kudu diperhatikeun
dina lomba maca Sajak nyaeta…..
a. irama b. gaya basa c.rengkak d. padalisan
17. Dina wangun sajak mah biasana
loba
ngagunakeun kecap-kecap .....
a. sajalantrahna b. sabenerna c. dénotatif d. konotatif
18. Mana
kalimah ieu di handap anu bener tur merenah!
e.
Saha
nu teu apal ka Asép Sunandar Sunarya téh?
f.
Mana
bet teu apal ka Asép Sunandar Sunarya téh?
g.
Naha
nu teu apal ka Asép Sunandar Sunarya téh?
h.
Kumaha
ari teu apal ka Asép Sunandar Sunarya téh?
19. Mana kalimah di handap nu eusina ngawawarkeun?
e.
Saha
nu rék milu lalajo wayang jeung kuring?
f.
Barudak
indit ka Alun-alun rék
ngadon lalajo wayang.
g.
Piraku
aya wayang rupana kitu!
h.
Nun
Gusti, mugi dilancarkeun sagala pamaksadan abdi sadaya!
20. Hadirin anu ku simkuring dipihormat,
langkung ti payun mangga urang sanggakeun puji sareng
syukur ka Allah SWT. nu parantos maparin kani’matan ka
urang sadaya....
Ungkara basa di luhur sok aya dina acara ...
b.
bubuka
biantara b. panutup biantara c.wawancara d.berita
22. Sateuacan mungkur, simkuring neda pangapunten bilih aya
kecap anu teu katata atanapi kalimah anu teu karéka. Sakitu anu kapihatur,
wassalamu’alaikum warrahmatullahi wabarakaatuh.
Ungkara basa di luhur biasana sok aya dina ...
b.
bubuka
biantara b. panutup biantara c.wawancara d.berita
22... “Ngahaja henteu di jero kota. Ngahaja deuih henteu di
gedong. Tapi, di luar, di alun-alun. Supaya leuwih alami. Sakumaha biasana
pagelaran wayang di pilemburan,” cék Bupati, dina bagian bubukana....
Nilik kana eusina, ungkara kalimah di luhur kaasup kana
kelompok kalimah:
e.
kalimah
panitah
f.
kalimah
pangajak
g.
kalimah
pangjurung
h.
kalimah
pangharepan
23. ...“Jelema-jelema modél kitu, henteu
pantes jadi wakil rayat. Kuduna langsung dipecat!” cék Tétén Masduki, Ketua Indonésia
Corruption Watch (ICW)....
Nilik kana eusina, ungkara kalimah di luhur kaasup kana
kelompok kalimah:
e.
kalimah
panitah
f.
kalimah
pangajak
g.
kalimah
pangjurung
h.
kalimah
pangharepan
24. Mana anu kaasup kana kalimah panitah?
e.
Punten,
alihkeun éta méja ka palih ditu!
f.
Hayu
urang alihkeun éta méja ka palih ditu!
g.
Ka
mana ngalihkeun méja téh?
h.
Sugan
wé éta méja aya nu ngalihkeun ka palih ditu!
25. Mana anu kaasup kana kalimah pangajak?
e.
Hasil
produksi garmen urang ulah tinggaleun ku produk ti luar!
f.
Geus
waktuna urang kudu ningkatkeun hasil produk garmen dalam negri!
g.
Hayu urang
ngaronjatkeun hasil produk garmen dalam negri sangkan leuwih alus batan produk
garmen luar negri.
h.
Ceuk
saha produk garmen dalam negri kualitasna goréng?
26. Anu kaasup kana kalimah pangjurung ieu di handap nya
éta:
e.
Urang
kudu ngamumulé kasenian Sunda!
f.
Hayu
urang ngamumulé kasenian Sunda!
g.
Jung
wé rék latihan kasenian Sunda mah!
h.
Sing
junun ari latihan kasenian Sunda téh!
27. Anu kaasup kana
kalimah pangharepan ieu di handap nya éta:
e.
Sugan
wé ari ganti pamingpin mah nagara téh jadi leuwih maju!
f.
Jig rék
lalajo wayang mah, tah ieu keur meuli karcisna!
g.
Jadi
pamingpin mah kudu adil jeung wijaksana!
h.
Sing
adil ari jadi wasit téh ulah beurat sabeulah kitu!
28.Unggal minggu di Situ Buleud sok loba nu
_______ rupa-rupa barang dagangan, ti mimiti
kadaharan nepi ka pakéan.
a. pagelaran b. Gumelar c. Ngagelar d. digelar
29. Lantaran kawanina nu pohara dina ngabéla lemah cai,
Oto Iskandar di Nata meunang ___ Si Jalak
Harupat.
a. gumelar b. Ngagelar c. Digelar d. gelar
30. Kasenian wayang mah geus ___________ leuwih ti heula
saméméh tari jaipongan.
a. gumelar b. Ngagelar c. Digelar d. gelar
Jawab jeung jelaskeun pananya dihandap ieu sing jentré!
6.
Babasan jeung paribasa dina basa sunda sarua jeung idiom dina basa inggris. Babasan ‘catur
nu tanpa bukur’ hartina?
7.
Ilaharna eusi biantara aya 3 bagian , sebutkeun!
8.
Dina upacara bandéra , pembina upacara biasana nepikeun hiji
tema biantara, naon wae hal nu kudu diperhatikeun supaya biantarana dianggap
sukses? Jelaskeun!
9.
Salian ti ulah isin, éra atanapi gengsi ngagunakeun basa
sunda, hal naon deui nu bisa ngaronjatkeun kareueus nonoman kana basa jeung
budaya Sunda?
10. Terjemahkeun
sing jentré harti jeung maksudna kana basa Indonesia. “Numutkeun sim kuring, Pasualan utama anu kedah kawaler nyaéta kumaha
sangkan nonoman ayeuna mikacinta kana basa jeung budaya Sunda, ”!
---- Haturnuhun----
SOAL UTS BASA SUNDA KELAS X
PG
1.
Assalamualaikum wr.wb.
Nepangkeun, wasta pun Adiguna Wijaya. Pami dirorompok mah
dipaparin pangnénéh nyaéta Jaya. Tempat ping gumelar di Tasikmalaya, 27 Juli
1992. Simkuring anak bungsu tina tilu sadulur...
Ditilik tina wangunna, wacana diluhur kaasup kana...
a. Paguneman ngawanohkeun diri
b. Biantara ngawanohkeun diri
c. Dialog ngawanohkeun diri
d. Panutup biantara
e. Panutup wawanohan
2.
Hadirin, ulah sieun disebut urang
kampung bau lisung pedah nyarita ku basa
Sunda, malah kudu sabalikna urang kudu ngarasa reueus sabab geus ngamumulé
budaya karuhun.
Harti kecap nu digurat handapan duluhur nyaéta...
a. Nyindekkeun
b. Ngarasa bagja
c. Ngawawuhkeun
d. Ningkatkeun
e. Ngurus, miara
3.
Datang katénjo tarang, undur katénjo
punduk.
Ma’na paribasa diluhur nyaéta..
a. Leuwih hadé ngorbankeun harta tibatan cilaka awak
b. Awahing ku leukeun laun-laun jadi bisa
c. Tatakrama nu amitan, nembongkeun yén taya nu disumput
salindungkeun
d. Aya ka teu ngeunah ti nu séjén tapi teu dikedalkeun, ngan
ngundek-ngundek baé
e. Jelema nu tara resep cicing di imah
4.
Biografi nyaéta..
a. Tulisan atawa lalakon kahirupan pribadi hiji jalma
b. Tulisan atawa lalakon kahirupan
pribadi nu ditulis ku sorangan
c. Karangan anu bisa dibaca dina sakali diuk
d. Carita rékaan, bohong
e. Carita ngeunaan hiji kajadian nu keur lumangsung
5.
Palih manaeun alun-alun....... téh,
Bu? Insya Allah pami aya waktos badé nepangan kaditu.
Kecap nu merenah eusikeuneun kana éta kalimah nyaéta...
a. Rorompok
b. Bumi
c. Umah
d. Imah
e. Tempat
6.
Kuring mah rék balik tiheula.
Bapa manéh gé rék balik, lain?
Lemesna tina dua kecap nu digurat handapan diluhur nyaéta...
a. Mulih, wangsul
b. Wangsul, mulih
c. Uih, mulih
d. Balik, wangsul
e. Mulih, mulih
7.
Tabloid PULSA....... dua minggu
sakali.
Kecap nu merenah eusikeuneun kana éta kalimah nyaéta...
a. Budal
b. Hudang
c. Medal
d. Kaluar
e. Lugay
8.
Rosid téh cikal tina opat sadulur.
Kecap cikal, lamun dijujut nurutkeun pancakaki ngabogaan harti...
a. Lanceuk sabrayna
b. Lanceuk panggedéna
c. Pangais bungsu
d. Lanceuk téré panggedéna
e. Budak pangleutikna
9.
Nyampa dada karasa panasna, tapi
bakating ku sieun , ngan luk waé tungkul, tungtungna mah ambek nyedek tanaga
midek.
Harti paribasa diluhur nyaéta...
a. Kacida ambekna, tapi teu bisa ngalawan
b. Awahing ku leukeun laun-laun jadi bisa
c. Laku lampah nu kurang hadé nu hésé dileungitkeunana
d. Nyampeurkeun atawa ngadeukeutan pibahalaeun
e. Nu goréngna saurang, kabehanana kababawa
10. Urang ulah lingsem upami nyarios ku basa Sunda.
Sinonim tina kecap nu digurat handap diluhur nyaéta...
a. Poho
b. Éra
c. Kendor
d. Gimir
e. Ancad laér
Essay
1.
Biantara nyaéta...
2.
Jieun kalimah maké kekecapan ieu
dihandap!
a. Tumuwuh
b. Ngarojong
c. Nyangkem
3.
Robah ieu cutatan dihandap kana basa
Sunda!
Jika kita mempunyai semacam kamus istilah ilmiah bahasa Sunda,
mudah-mudahan banyak ilmuwan yang terstimulasi untuk menyebarkan pengetahuan
dalam bahasa Sunda. Dengan demikian, salah satu cita-cita Ajip Rosidi (dan
tentunya cita0cita kita semua) untuk menjadikan bahasa Sunda sebagai bahasa
ilmiah Insya Allah akan tercapai dalam waktu yang tidak terlalu lama.
4.
Jieun hiji sinopsis carpon atawa
novel nu pernah dibaca ku hidep! Panjang karangan minimal dua paragraf.
5.
Sebutkeun babagéan biantara!
6.
Jelaskeun ma’na paribasa ieu
dihandap tuluy larapkeun kana kalimah!
a. Banda tatalang raga
b. Oray nyampeurkeun paneunggeul
c. Agul ku payung butut
7.
Aya sababaraha hal nu kudu
diperhatikeun upama rék maca berita. Pék sebutkeun naon waé!
8.
Kuring mah boga kabogoh téh hayang
lalaki langit lalanang jagat. Ma’na babasan diluhur nyaéta...
9.
Pék jelaskeun ku hidep, naon nu
disebut pangalaman téh!
10. Nurutkeun Kamus Umum Basa Sunda, anu dimaksud narjamahkeun téh
nyaéta...
Konci Jawaban
PG
1.B
2.E
3.C
4.A
5.B
6.B
7.C
8.B
9.A
10.B
Pilih
jawaban nu bener!
1. Ieu di handap kecap-kecap mana nu bener cara nulisna, nyaéta ...
a. saté eta teh
meni enak pisan
b. geur
surak mani rame
c. teh Ineu
lancék kuring
d. deungeuna
beuleum peuteuy jeung asin sepat
e. jaman
ayena mah loba jalma nu teu bisa dipércaya
2. Lamun diajar ngarah téréh bisa, urang kudu
leukeun jeung …
a. haré-haré b. asal-asalan c. soson-soson d. gura-giru
e. rusuh
3. Senjata atawa alat anu dicekel disebut …
a. karangan b. pakarangan c. pakarang d. Kakarang e. karang
4. Abdi wangsul ti sakola tabuh tilu , upami Pa
guru mah … ti sakola tabuh opat
a. angkat b. mios c. mulih d. turun e. balik
5. Kecap asal ditujukeun,
nyaéta …
a. ditu b. tuju c. tujukeun d. dituju e. jukeun
6. Dedi jadi jawara dina pasanggiri mojang jeung
jajaka … waktu katukang
a. diantara b. samangsa c. sabada d. Sakira e.sawatara
7. Balanja barang éléktronik mah biasana ka kota.
Sasaruaan kota nyaéta …
a. dusun b. kampung c. dayeuh d. udik e. desa
8. Cara nulis kecap nu bener dina kalimah di
handap, nyaéta …
a. badé neda jeng peuda c.
badé neda jeung peda
b. bade neda jeung peda d.
bade neuda jéng peuda
e. badeu neuda jeung
peuda
9. Siswa nu nyongcolang dina unggal kagiatan
biasana, sok … ku sarupaning “kadeudeuh”
a. dipuji b. dileler c. disuwuk d. ditarima e. diburuhan
10. sok geura
asupkeun ka … éta japati téh sabab geus burit
a. paranjé
b. karapyak
c. gedogan
d. bedéng
e. pagupon
Eusian ku jawaban nu
bener tur jelas!
1. Tulis 10 kecap ragam loma keur sorangan!
2. Sebutkeun saha waé
palaku jeung kalungguhan dina Perang Bubat
3. Tulis naon eusi dongeng ”Santri Bodo” nu bisa dijadikeun conto !
Pigawé
soal ieu di handap sing bener !
1. Naon hartina golempang ?
a. titajong
b. ticatrok
c. tiguling
d. tibalik
2. pendidik, guru jeung dosen biasan
sok disebut ...
a. juru musik
b. juru tembang
c. juru atik
d. juru pikir
3. Lamun urang sok ningali cai
nu kaluar tina sela-sela batu nyaeta ...
a. rikacacak
b. cikararak
c. cikaracak
d. cikacarak
4. alat/pakakas paragi nguseup
disebut ...
a. jejer
b. jeujeur
c. jéjér
d. jejér
5. Murid SMA Al Ma’soem baris meni beres waktu upacara kudu
rapih, baris sarua hartina ...
a. jejer
b. jeujeur
c. jéjér
d. jejér
6. Kecap dasar kasumpinganana nyaeta ...
a. kasum
b. kasumping
c. sumping
d. ka-an
7. Henteu tutumpakan, ti imah
kontrakanna di jalan Baladewa ka parapatan Pasteur (tenmpat dagangna) ukur
disorang ku badarat bae. Datang ka
lokasi teh rebun-rebun pisan. Sasaruaan
kecap badarat dina wacana di luhur,
nyaeta ...
a. lumaku make tutumpakan
b. leumpang ngaliwatan leuweung geledegan
c. lumaku make kapal cai
d. lumaku teu make tutumpakan
8. Budak leutik nu tacan bisa
ngomong-ngomong acan, lamun ceurik sok geuwat dibawa ka warung. Kecap geuwat
hartina sarua jeung ...
a. tereh
b. gancang
c. leleda
d. lengle
9. ”Sok aya kolot-kolot anu mirucaan jajan ka anakna”. Sasaruaan tina kecap anu dicondongkeun,
nyaeta ...
a. tauladan
b. picontoeun
c. pieunteungeun
d. nyontoan
10. Tah ayeuna mah urang ulah lingsem
upami nyarios ku basa Sunda, bari ulah lali kana tatakrama deuih. Sinonim tina kecap dicondongkeun, nyaeta ...
a. kendor
b. poho
c. era
d. gimir
Assalamualaikum wr. wb.
Sareng hormat,
Kapungkur Bapa kantos mundut, supados abdi kedah nyeratan ka Bapa,
nyarioskeun kaayaan di SMA di Bandung, Alhamdulillah abdi teh di SMA Al
Ma’soem. Namung hapunten anu kasuhun
sareng mugi Bapa ulah janten rengat galih, wireh abdi nembetiasa ayeuna
nyumponan pamundut Bapa. Dupi margina,
abdi teh waktos ngawitan mah ngaraos tumamu pisan sakola di Bandung teh, dugi
ka teu emut kana pamundit Bapa.
11. Cutatan surat pribadi di luhur,
ditilik tina rangkay surat kaasup kana bagean ...
a. Titimangsa
b. Salam pambuka
c. Eusi nu netelakeun maksud jeung tujuan nyieun eta surat
d. Pungkasan, salam panutup
12. Keur urang Sunda mah moal aya nu ... ka Otto Iskandardinata, kapan
anjeunna teh salah saurang pahlawan ti tatar Sunda. Kecap nu merenah pikeun ngeusian eta kalimah
nyaeta ...
a. nyaho
b. bireuk
c. apal
d. wawuh
13. Salila urang kumelendang di alam dunya, kudu bae
ngarandapan kasusah jeung kabungah.
Sasaruaan kecap nu dicondongkeun, nyaeta ...
a. ulin
b. hirup
c. rekreasi
d. kumalayang
14. Budak teh sapeupeuting ngan
ceurik bae, jigana mah aya nu (rasa).
Kecap rundayan (dirarangkenan) nu merenah pikeun kecap nu dikurungan,
nyaeta :
a. rasakeuneun
b. rumasa
c. rasaan
d. dirasa
15. Ieu di handap kecap-kecap
mana nu bener cara nulisna, nyaeta ...
a. kabekina lepet
b. geur surak mani rame
c. Teh Ineu lancek kuring
d. deungeuna beuleum peuteuy jeung asin sepat
Muga-muga
Radén katut sobat-sobat séjénna di lembur, dina kaayaan séhat. Nya kitu deui
kolot-kolot urang jeung dulur-dulur urang. Amin! …
16.
Kalimah di luhur kaasup bagian surat
pribadi …
a.
Bagian unjuk salam c.
Bagian bubuka
b.
Bagian eusi d.
Bagian panutup
17. Lamun diajar ngarah téréh bisa, urang kudu
leukeun jeung …
a.
haré-haré b. asal-asalan c. soson-soson d. gura-giru
18. Senjata anu dicekel disebut …
a.
karangan b. pakarangan c. pakarang d. kakarang
19. Abdi wangsul ti sakola tabuh tilu , upami Pa
guru mah … ti sakola tabuh opat
a.
angkat b. mios c.
mulih d. turun
20.
… upami guru nuju nerangkeun téh ngarah téréh bisa!
a.
antepkeun b. haré-haré c.
ngalamun d. bandungan
21.
Kecap asal ditujukeun, nyaéta …
a.
ditu b. tuju c. tujukeun d. dituju
22. Lamun urang rék indit ka sakola ngarah teu
salatri, biasana … heula
a.
mumuluk b. muruluk c. murudul d. muruhmuy
23. Karya sastra wangun puisi nu kauger ku patokan
guru lagu, guru wilangan jeung jumlah padalisan, disebut …
a.
paparikan b. rarakitan c. pupuh d. wawangsalan
24. Dina sajak aya sora-sora nu ngagalindeng halon
(merdu) jeung gampang ngalafalkeunna
disebut …
a. kakafoni b. anaphora c. asosiasi d. éfoni
25. Dedi jadi jawara dina pasanggiri mojang jeung
jajaka … waktu katukang
a. diantara b. sawatara c. sabada d. sakira
26. H. Ma’soem mangrupa salah sahiji … Sunda nu
maju dina widang usaha sabab leukeun
a.
ahli b. tukang c. tokoh d. guru
27.
… téh mangrupa modal nu pangpentingna dina kahirupan
a.
jujur b. duit c. kakayaan d. banda
28. … élmu mah ulah gancang capé, sabab élmu mah
teu beurat mawana
a.
ngalaman b. ngulik c. ngukir d. ngawangun
29. Ramadhan KH, singgetan tina naon ari KH ?
a.
Kiai Haji b.
Kartahadian c.
Kartahadisastra d. Kartahadimaja
30. Waktu usum hujan kuring kabulusan, awak nu
kabulusan biasana …
a.
ngagibrig b. ngalamun c. ngahodhod d. ngagebut
31. Balanja barang éléktronik mah biasana ka kota.
Sasaruaan kota nyaéta …
a. dusun b. kampung c.
dayeuh d. udik
32. Cara nulis kecap nu bener dina kalimah di
handap, nyaéta …
a.
badé neda jeng peuda c.
badé neda jeung peda
b.
bade neda jeung peda d.
bade neuda jéng peuda
33. Kecap asal wawangunan,
nyaéta …
a.
wawa b. angun c. wangun d. wangunan
34. Bagian surat resmi jeung surat pribadi nu béda
nyaéta …
a.
Bagian unjuk salam c.
Bagian eusi
b.
Bagian bubuka d.
Bagian kop surat
35. Sajak Cinta mangrupa sajak karya …
a.
Azka Delila b. Azka Yulia c. Azka Dalila d. Azka Saskia
36. Keris mangrupa pakarang … karuhun
a.
katinggal b. ninggal c. titinggalan d. titinggal
37. Salian ti sajak aya ogé nu disebut pupuh, ieu
di handap nu teu kaasup kana pupuh, nyaéta …
a.
Kinanti b. Sinom c. Paparikan d. Maskumambang
38. Unggal taun di Al Ma’soem sok aya nu … ku
sarupaning “kadeudeuh” lamun punjul dina diajar atawa kagiatan lain
a.
dipuji b. dileler c. disuwuk d. ditarima
39. Kadaharan sok direcah samodel saté domba nu
pungkil tapi hipu disebut …
a.
kebab b. timbel c. gulé d. acar
40. Lalakon kahirupan pribadi hiji jelema nu
ditulis ku sorangan disebut …
a.
biografi c.
otobiografi
b.
introbiografi d.
ékstrabiografi
Eusian ku jawaban nu bener tur jelas!
1. Tulis 10
kecap ragam loma keur sorangan
2. Sebutkeun
saha wae palaku jeung kalungguhan dina Perang Bubat
3. Sebutkeun
10 bagian surat pribadi
4. Sebutkeun
5 unsur sajak sarta jelaskeun!
5. Tulis
sajak ngeunaan sajak nu eusina rasa tumarima ka nu jadi indung!
A.
Pilih salah sahji jawaban (a, b, c, d, e) anu dianggap pangbenerna!
Tengetan ieu sempalan di handap!
Hadirin anu sami-sami linggih, kersaning Gusti nu Maha Suci, urang sadayana
tiasa patepung lawung paamprok jonghok dina ieu acara. Mugia ieu acara téh
lungsur-langsar kahontal sagala anu dipimaksad. Amin.
Ngadegna sim kuring dina danget ieu payuneun para sepuh miwah para tamu anu
sami rawuh, taya sanés seja ngiring jabung tumalapung sabda kumapalang ……”
1. Ungkaran
basa dina sempalan wacana di luhur téh kaasup kana kelompok …..
a. biantara b. sawala c. éséy d. paguneman e. atikel
2. Ungkara basa
jabung tumalapung sabda kumapalang,
dina sempalan di luhur téh kaasup kana wanda (kelompok) …..
a. pupuh b. sisindiran c.
wawangsalan d. paribasa e. pantun
3. Ungkara Jabung tumalapung sabda kumapalang
harti/maksudna …..
a. milu nyarita
bari ngarumasakeun taya kabisa, tapi alatan kapaksa
b. mapatahan ka
jalma anu geus ahlina
c. pipilueun
nyarita atawa ilubiung kana sarupa urusan
d. kahirupan
pribumi kaéléhkeun ku sémah (pendatang)
e. milu nyarita
alatan loba kanyahona
4. Salaku
Masarakat Jawa Barat, urang perelu ngamumulé basa Sunda. Kecap ngamumulé dina éta kalimah téh sarua
hartina jeung kecap ...., iwal (kecuali)
a. ngurus b.
ngaraksa-ngariksa c. ngoméan d. miara enya-enya e. ngarawat
5. ”Pangapunten,
sim kuring teu aya maksad ..........., ieu mah étang-étang dogdog pangréwong
baé.”
a. Mapatahan ngojay ka meri d.
Jati kasilih ku junti
b. Lauk buruk milu mijah e.
Cul dogdog tinggal igel
c. Adéan ku kuda beureum
6. Ari pagawéna
poko diantep, tapi kalah migawé pagawéan anu teu perelu.
Paribasa anu merenah pikeun kaayaan di luhur téh nya éta......
a. Adéan ku
kuda beureum d. Cul
dogdog tinggal igel
b. Lauk buruk milu mijah é.
Adat kakurung ku iga
c. Jati kasilih ku junti
7. Ari paribasa
pikeun kalimah tamu ngéléhkeun pribumi anu
merenah nya éta....
a. Mapatahan ngojay ka meri d.
Jati kasilih ku junti
b. Lauk buruk milu mijah e.
Cul dogdog tinggal igel
c. Agul ku
payung butut
8. ”Panya téh
rék dibikeun ka kuring duitna, ............ téh diasupkeun deui kana pésakna,
abong korét.”
a. geuning b.
singhoréng c. panginten d. panyana e. sugan
9. ”Poé .......
mah puasa téh mani asa laleuleus kieu, can biasa meureun.”
a. munggaran b. isukan c. mangkukna d. panungtung e. kamari
10.
Budaya Sunda
bakal leuwih anteb lamun ditulis atawa dicaritakeun dina basa ....
a. Sunda b. Indonesia c. Inggris d. Arab e. Sansekerta
11.
”Geuning
..... Mang Uded mah ti Subang, panya téh ti Kuningan.”
a. banjar
karang pamidangan d. pamidangan
b. banjar
midang e.
pamiangan
c. karang
pamidangan
12. ”Kudu
.....ari maké sikat gigi téh, ulah anu saha baé, bisi aya panyakitan.”
a. cicing b. matuh c. nganjrek d.
dumuk e. linggih
13. ”Kang Dudun
téh geuning lurah ....jaman kapungkur.”
a. urut b. manten c.
réstan d. sésa e. panyésaan
14. ”Nég Nita
mah ....... di kelasna ogé, matak
peunteun rapotna gé alus.”
a. pangcéréwédna d.
pangnéngtéréwélangna
b. pangnyongcolangna e.
panggeulisna
c. pangsuhudna
15. ”Alusna mah
program pamaréntah téh pada ......, ulah loba dicawad heula.”
a. nolak b. ngajejeléh c. ngajugjug d. ngadeudeul e. néang
16. ”Saha anu
teu apal ka dirina, sagala rupana gé dicaritakeun, persis wé Ménak Jinggo, abong jalma .....”
a. adat kakurung ku iga d.
ambek nyedek tanaga midek
b. agul ku payung butut e.
adéan ku kuda beureum
c. paanteur-anteur julang
17. ”Ti baheula
budak éta mah ngan kitu waé kalakuanana téh, abong ....”
a. adat kakurung ku iga d.
henteu gedag bulu salambar
b. banda tatalang raga e.
létah teu tulangan
c. agul ku payung butut
18.
”Rék ngalawan
teu wani, da lawan sakitu jangkung badagna, ahirna mah…...hing baé ceurik”
a. ambek
nyedek tanaga midek d. henteu
gedag bulu salambar
b. banda
tatalang raga e.
kuméok méméh dipacok
c. adat
kakurung ku iga
19. ”......hadirin
anu sami linggih, .....” Kecap
”linggih” lemesna tina kecap ......
a. araya b. diuk c.
datang d. Indit e.
Euweuh
20.
”Ulah
bosenan ari diajar téh, sok sing leukeun da moal burung bisa, geuning ceuk paribasa
gé…....”
a. banda tatalang
raga
b. cikaracak
ninggang batu, laun-laun jadi legok
c. caang
bulan opat welas, balungbang timur jalan gedé sasapuan.
d. uyah mah tara téés ka luhur
e. unggut kalinduan gedag kaanginan
21. ”Ninggang
kana paribasa ......., boga duit ngan sakitu-kituna gé dipasrahkeun wé,
tinimbang cilaka mah.”
a. banda tatalang raga
b. henteu gedag bulu salambar
c. cikaracak
ninggang batu, laun-laun jadi legok
d. hambur
bacot murah congcot
e. teu busik
bulu salambar
22. ”Sakitu anu
kapihatur, tutus langkung képang halang, bobo sapanon carang sapakan,
hapunten anu kasuhun. Mugia sanaos mung alakadarna, nanging tiasa aya
mangpaatna kanggo urang sadayana.”
Sempalan di luhur téh mangrupa .......
a. salam pamuka d.
panutup biantara
b. salam panutup e.
rangkay biantara
c. eusi biantara
23. Kecap
’sapanon’ jeung ’sapakan’ dina soal nomer 22 di luhur mangrupa istilah dina
.....
a. boboko b. ayakan c. nyiru d.
kecrik/heurap e. hihid
24. ”Barang Pa
Isheryadi ngaliwat, barudak kelas X-1 anu keur hareureuy téh ngadadak lir gaang katincak.”
Ungkara ’lir gaang katincak’ maksudna....
a. lalumpatan d.
arasup ka kelas
b. jarempling e.
garandéng
c. nyarumput
25. gaang (dina soal
nomer 24) mangrupa hiji sato anu biasana kaluar tur disada dina wanci .....
a. subuh/isuk-isuk d.
tengah peuting
b. tengah poé e.
magrib/sareupna
c. haneut moyan
26. ”Cik atuh
hirup téh sing nyakola, ulah keuna kana babasan....”
a. jauh ka
masigit d. goong nabeuh manéh
b. jauh ka bedug é.
kaciwit kulit kabawa daging
c. atah anjang
27. Babandingan
antara babasan jeung paribasa nya éta ......iwal?
a. babasan winangun kecap d.
babasan winangun kalimah
b. paribasa winangun kalimah e.
paribasa eusina ngabandingkeun
c. babasan
umumna parondok
28. ”Ulah
luluasan kitu, meni ...... pikir heula saméméh mutuskeun perkara téh.”
a. paanteur-anteur
julang d.
oray nyampeurkeun paneunggeul
b. henteu
gedag bulu salambar e.
neukteuk leukeur meulah jantung
c. aya jalan
komo meuntas
29. Anu dimaksud
leukeur dina soal nomer 28-e di luhur
nya éta sabangsa barang anu pungsina .....
a. gaganjel sééng atawa katél di dapur d.
paranti ngala/ngawadahan cai
b. tempat paranti suksak-siksik e.
paranti nalian beuheung minding/domba
c. paranti ngawadahan sangu
30.
Dongéng mah
…………. ku cara lisan.
a. papisahna b. ngahijina c. paburencayna d.
ngumpulna e. sumebarna
31.
Taya …..
manéhna mah jadi pamingpin téh, ku anak buah ogé dilélécé.
a. peurahna b kawasa c. kawani d.
komara e. kabisa
32.
Kecap anu
maké rarangkén pa- kalawan harti “kalakuan teu dihaja” nya éta ….
a. patugas b. paménta c. patanya d.
paméré e. patepung
Pikeun soal
nomer 33 – 40, tengetan ieu wacana!
Asa
palangsiang saupama ______(1) hiji waktu keur
aya ______(2) nagara deungeun, heug aya anu naros, “Kawit ti mana?”,
dijawab ______(3) “ti Indonesia”. Indonesiana di mana? Ana dijawab téh; “ti Jawa Barat”. Batur
téh nanya ______(4) : “Atuh pinter basa Sunda-na, tiasa abdi ngiring
diajar?” Pisakumahaeun ______(5) érana saupama urang keur di
mancanagara diperedih ku batur pikeun
ngawanohkeun basa Sunda, tapi teu bisa.
33.
Kecap
‘palangsiang’ bisa digenti ku kecap …..
a. maenya b. kacida c. naha d.
pamohalan e. lalawora
34. ______(1) bisa dieusian keu kecap ….
a. di b. dina c.
ti d. tina e. kana
35. ______(2) bisa dieusian keu kecap ….
a. di b. dina c.
ti d. tina e. kana
36. ______(3) bisa dieusian keu kecap panganteb ….
a. waé b. téh c.
mah d. ogé e. deui
37. ______(4) bisa dieusian keu kecap panganteb….
a. waé b. téh c.
mah d. ogé e. deui
38. Kecap ’ana’
dina kalimah ”Ana dijawab téh” bisa digenti ku kecap.....
a. atuh b. lamun c. ari d. naha e. maké
39. ______(5) bisa ditambahan keu kecap panganteb….
a. pisan b. wungkul c. teuing d. waé e. ogé
40.
Kecap diperedih saharti jeung kecap ……
a. dipaksa b. dititah c. dipénta d.
dibéré e. diinjeum
Wacana
.
. . .Jam 6.00 subuh kuring indit ti imah téh, sabab geus paheut yén jam 6.00
isuk-isuk beus anu nuju ka Perpustakaan Nasional RI di Jakarta téh indit. Enya
waé geuning, jam 5.30, beus téh geus aya di hareupeun sakola. Sanggeus ngumpil
kabéh, ibu guru ngabsén murid hiji-hiji tuluy asup kana beus.
Di
jalan babaturan kuring balakécrakan hareureuy bari hahariringan. Resep indit
raraméan téh, sabab kelas kuring mah kaasup kelas nu kompak. Barang nepi ka
tempat anu dituju, saréréa turun tuluy naék ka lanté 5 tempat naskan Sunda Kuno
dipulasara . . . .
1.
Tina wacana
di luhur, kira-kira naon pijuduleunnana?
a.
Study Tour
ka Perpustakaan Nasional RI
b.
Wisata ka
Pangandaran
c.
Piknik ka
Baduy
d.
Piknik
néangan naskah
e.
a,b, c, d
bener
2.
Dimana ayana
naskah Sunda Kuno téh?
a.
di lanté 5
b.
di lanté 6
c.
di lanté 7
d.
di lanté 8
e.
di lanté 4
3.
Naon anu
ditéangan di Perpustakaan Nasional téh?
a.
Naskah Sunda
Kuno
b.
Naskah Sunda
c.
Naskah Drama
d.
Naskah
Sandiwara
e.
Naskah
Pidato
4.
Cing
pangmeulikeun roko sabungkus!
Kecap meuli
lamun dipaké keur ka saluhureun nya éta . . .
a.
mésér
b.
ngagaleuh
c.
meuli
d.
nyamet
e.
nganjuk
5.
“Abdi bade
mios ayeuna, dupi Pa Héndra badé . . . iraha?
a.
indit
b.
angkat
c.
mangkat
d.
wangsul
e.
mulih
6.
Kembang
ros nu matak lucu,
nya alus
rupa nya seungit,
henteu aya
papadana,
retuning
kembang sajati,
papas di
patamanan,
seungit
manis ngadalingding.
Pupuh di
luhur kaasup kana pupuh . . .
a.
kinanti
b.
sinom
c.
asmarandana
d.
balakbak
e.
pucung
7.
Guru lagu
jeung guru wilangan pupuh di luhur nya éta . . .
a.
8-i/8-a/8-e/8-a/8-a/8-u
b.
8-a/8-u/8-i/8-a/8-u/8-a
c.
8-u/8-i/8-a/8-i/8-a/8-i
d.
8-i/8-a/8-e/8-a/8-i/8-a
e.
8-e/8-a/8-i/8-i/8-a/8-i
8.
Anu kaasup
kana watek pupuh Asmarandana nya éta . . .
a.
birahi,
silih asih
b.
pikaseurieun
c.
kaduhung
d.
ngambek
e.
kaagungan
9.
Di handap
ieu anu kaasup kana pupuh Sekar Ageung, iwal . . .
a.
asmarandana
b.
dangdanggula
c.
sinom
d.
kinanti
e.
jurudemung
10. Salah sahiji wanda puisi anyar atawa wangun
ugeran anu teu (pati) kauger ku patokan wangunna disebut . . .
a.
pupuh
b.
sajak
c.
biantara
d.
babasan
e.
paribasa
11. Nyarita di hareupeun jalma loba,
boh dina kaayaan resmi atawa kaayaan teu resmi disebut . . . .
a.
babasan
b.
paribasa
c.
pupujian
d.
biantara
e.
sisindiran
12. Ungkapan anu mangrupa wangun
kalimah atawa klausa anu geus matok, maksudna geus puguh, sarta ngandung harti silokaning
hirup manusa disebut . . . .
a.
babasan
b.
paribasa
c.
pupujian
d.
pantun
e.
sisindiran
13. Ulah bosen ari diajar téh, sok
sing leukeun da moal burung bisa, geuning ceuk paribasa gé . . . .
a.
banda
tatalang raga
b.
cikaracak
ninggang batu, laun-laun jadi legok
c.
balungbang
timur caang bulan opat welas, jalan gedé sasapuan
d.
uyah
mah tara tees ka luhur
e.
unggut
kalinduan gedag kaanginan
14. Anu kaasup kana bagian eusi
biantara ieu di handap nya éta . . .
a.
Ngawanohkeun
sareng ningkatkeun Basa Sunda saleresna mah sanés kanggo para nonoman wungkul,
tapi tos kedah diajarkeun ti kawit balita. Upami di Jawa Barat nya ku Basa
Sunda.
b.
Assalamu’alaikum
Wr. Wb. Hadirin anu sami-sami linggih, kersaning Gusti Nu Maha Suci, urang sadayana
tiasa ptepung lawung paamprok jonghok dina ieu acara.
c.
Amit
mungkur. Hapunten sakali deui, bilih aya basa anu kirang merenah-sumarambah
kana manah-sareng matak nyelekit kana ati. Mugia agung cukup lumur-neda jembar
hapuntena.
d.
Kitu ogé
bari jeung digédéng ku kendang gédé pakauman, dag-dig-dug rasaning
ati, rumasa sim kuring mah taya kabisa, sanggem paripaos téa mah
étang-étang lauk buruk milu mijah.
e.
Ngadegna sim
kuring dina danget ieu paguneman para sepuh miwah para tamu anu sami rawuh,
taya sanés seja ngiring jabung tumalapung sabda kumapalang.
15. Riwayat hirup nu kaalaman ku
saurang jalma sarta nétélakeun di mana
jeung iraha lahirna, kungsi sakola di mana waé, naon waé pagawéannana disebut .
. . .
a.
babasan
b.
paribasa
c.
demang
d.
biantara
e.
biografi
16. Kagiatan tukeur pikiran pikeun
mahamkeun hiji pasualan jeung maluruh nu ngalantarankeun timbulna pasualan,
sarta néangan jalan pikeun ngaréngsékeunnana disebut . . .
a.
babasan
b.
biantara
c.
paribasa
d.
sawala
e.
biografi
17. Pangapunten, sim kuring teu aya
maksad . . . , ieu mah étang-étang dogdog pangréwog baé.
a.
mapatahan
ngojay ka meri
b.
lauk
buruk milu mijah
c.
adéan
ku kuda beurem
d.
jati
kasilih ku junti
e.
cul
dogdog tinggal igel
18. Ari pagawéan poko diantep, tapi
kalah ka migawé nu teu perelu.
Paribasa anu
merenah pikeun ungkara kalimah di luhur nya éta. . .
a.
adéan
ku kuda beureum
b.
lauk
buruk milu mijah
c.
jati
kasilih ku junta
d.
cul
dogdog tinggal igel
e.
adat
kakurung ku iga
19. Di handap ieu hal-hal anu perlu
diperhatikeun nalika urang rék maca sajak, iwal . . .
a.
lenyepan
b.
vokal
c.
wirahma
d.
ékspési
e.
notulén
20. Sadérék sadaya, ayeuna kelompok
VII bade medar perkawis mangpaat témpé pikeun kaséhatan. Nanging sateuacan
kelompok VII ngadugikeun matérina, sim kuring badé ngawanohkeun
saurang-saurangna. Panyaji aya tiluan, nya éta 1) Sadérék Dana, 2) Sadérék
Dani, 3) Sadérék Dini. Anu kabagéan pancén janten notulén nya éta Sadérék Dina.
Atuh sim kuring Danu kapapancénan janten moderator. Sadérék sadayana, supados
teu nyangkolong teuing kana waktos, mangga ka Sadérék Dana, Dani, sareng Dini
kanggo ngadugikeun matérina.
Ungkara basa
di luhur téh, lamun dina diskusi mah sok ditepikeun ku . . .
a.
Moderator
b.
Penyaji
c.
Notulén
d.
Pamilon
(peserta)
e.
Panata
calagara
21.
|
Ditilik tina
wangunna, wacana dilihur kaasup kana…
a.
naskah
biantara d.
naskah carita
b.
naskah
paguneman e.
naskah wawanohan
c.
naskah sajak
22. Keur urang Sunda mah moal aya nu
… ka Oto Iskandardinata, kapan anjeunna téh salah saurang pahlawan ti tatar
Sunda. Kecap nu merenah eusikeuneun kana éta kalimah:
a.
nyaho d.
apal
b.
bireuk e.
deuheus
c.
wawuh
23. Karunya ka tatangga aya nu ….
Manéhna kadatangan ku hiji jalma, cenah dititah ku salakina ti kantor nyokot
tipi lantaran rék dioméan. Barang datang salakina ti kantor, kacida reuwasna
ngadéngé éta béja téh.
Kecap nu
merenah pikeun kalimah di luhur nyaéta…
a.
bodo d.
dibobodo
b.
dibodokeun e.
sabodo-bodona
c.
ngabobodo
24. Dudi téh bungsu tina tilu
sadulur.
Kecap bungsu
lamun dijujut nurutkeun pancakaki ngabogaan harti…
a.
adi sabrayna e.
lanceuk téré
b.
anak
pangleutikna e.
lanceuk panggedéna
c.
anak
panggedéna
25. Kumaha pok-pokan hidep ngajak
saré ka adi?
a.
“Ju, hayu
urang saré geus peuting!”
b.
“Ju, hayu
urang kulem geus peuting!”
c.
“Ju, hayu urang
mondok geus peuting!
d.
“Ju, hayu
urang bobo geus peuting!”
e.
“Ju, hayu
urang peureum geus peuting!”
26. Kumaha pok-pokan ngébréhkeun rasa
kasedih ka babaturan nu geus lila gering?
a.
“Ding,
kuring ngilu sedih ku can cageurna Oding!”
b.
“Ding, sing
geura cageur, engké urang ulin deui!”
c.
“Sigana
panyakit kieu mah gancang ka maot!”
d.
“Kadé euy
bisi nular éta panyakit téh!”
e.
“Ding,
punten teu tiasa ngalongok!”
27. Téangan basa lemes keur ka batur:
ceuli, irung, jeung bujur!
a.
cepil,
pangambung, imbit d.
cepil, jejebir, pangcalikan
b.
ceuli,
pangambung, imbit e.
cepil, pangambung, bujur
c.
cepil,
pangambung, pangcalikan
28. Pilih anu pangbenerna!
|
Keur sorangan
|
Keur ka batur
|
a.
|
indit
|
angkat
|
b.
|
mios
|
angkat
|
c.
|
neda
|
tuang
|
d.
|
mondok
|
kulem
|
e.
|
Kabéh bener
|
Kabeh bener
|
29. “Teu hilap ngahaturkeun nuhun ka
Kelompok Lima anu parantos midang geusan ngaguar jeung medar ngeunaan Tatakrama
dina Nyarita. Simkuring nyuhunkeun dihapunten bilih salami mingpin sawala ieu
aya kalepatan. Mangga urang pungkas waé ieu sawala téh ku maos hamdalah
sasarengan”
Wacana
diluhur biasa ditepikeun dina acara diskusi dian bagéan…
a.
salam pamuka
b.
ngamimitian
acara
c.
mun jadi
panengah dina adu carita
d.
panutup dina
acara
e.
saupama rék
istirahat
30. Hadirin, ulah sieun disebut urang
kampung bau lisung pédah nyarita ku basa Sunda, malah kudu sabalikna, urang
kudu ngarasa reueus sabab geus ngamumulé budaya karuhun.
Harti kecap
nu digurat handapan du luhur nyaéta…
a.
Nyindekkeun d.
ningkatkeun
b.
Ngarasa
bagja e.
miara
c.
ngawawuhkeun
31. Hiji karya sastra teu leupas tina
kasang tukang pangarangna. Sasaruaan
kecap nu didéngdékeun diluhur nyaéta…
a.
pamadegan d.
pangalaman
b.
kasimpulan e.
pamarekan
c.
latar
belakang
32. Saupama dina sawala, naon waé nu
kudu diperhatikeun téh..
a.
Lentong
jeung wirahma
b.
Pasemon
jeung éksprési
c.
Adegan
basana
d.
Kekecapanna
nu jelas
e.
Réngkak
paripolahna
33. Assalamualaikum wr.wb.
Nepangkeun,
wasta pun Adiguna Wijaya. Pami dirorompok mah dipaparin pangnénéh nyaéta Jaya.
Tempat ping gumelar, Tasikmalaya, 27 Juli 1992. Simkuring anak bungsu tina tilu
sadulur…
Ditilik tina
wangunna, wacana diluhur kaasup kana…
a.
Paguneman
ngawanohkeun diri
b.
Biantara
ngawanohkeun diri
c.
Panutup
biantara
d.
Panutup
wawanohan
e.
Dialog
ngawanohkeun diri.
34. Kangaranan jalma nu adat kakurung
ku iga mah, najan disakolakeun luhur gé euweuh robahna. Harti paribasa adat
kakurung ku iga dina kalimah di luhur nyaéta…
a.
Kabiasaan nu
dibawa ti mimiti lahir
b.
Kabiasaan
anu datangna tina jero hate
c.
Kabiasaan
atawa tabéat anu hésé dipiceunna
d.
Kabiasaan
anu datang alatan pergaulan nu teu bener
e.
Kabiasaan
sewing-séwangan
35. Kuring mah rék balik ti heula.
Bapa manéh gé rék balik, lain?
Lemesna tina
dua kecap nu digurat handapan di luhur nyaéta…
a.
Mulih,
angkat
b.
Wangsul,
mulih
c.
Uih, mulih
d.
Balik,
wangsul
e.
mulih, mulih
36. Paguneman nyaéta…
a.
Kagiatan
tukeur pikiran pikeun mahamkeun hiji pasualan jeung maluruh nu ngalantarankeun
timbulna pasualan, sarta néangan jalan pikeun ngaréngsékeunnana.
b.
Nyarita di
hareupeun jalma loba, boh dina kaayaan resmi atawa kaayaan teu resmi
c.
Nyarita dua
arah, dialog, ngobrol, aya nu nanya jeung nu ngajawab
d.
Wangun
karangan nu eusina pamohalan
e.
Karangan nu
nyaritakeun ngeunaan riwayat hiji jalma
37. Suaranya
yang merdu dan gayanya yang khas dalam melantunkan lagu-lagu Sunda, mampu
mengangkat pamor seni Sunda, khususnya kliningan, di pentas nasional bahkan internasional.
Éta kalimah
lamun ditarjamahkeun kana basa Sunda nu merenah nyaéta…
a.
Sorana mani
merdu jeung gayana mani has dina ngalagukeun lalaguan Sunda, anu mampuh
ngangkat pamor seni Sunda, hususna kliningan, dina pagelaran nasional samalah
internasional.
b.
Sorana jeung
gayana mani merdu pisan dina ngalagukeun lalaguan Sunda, anu mampuh ngangkat
pamor seni Sunda, hususna kliningan, dina pagelaran nasional samalah
internasional.
c.
Sorana nu
halimpu tur gahar kalawan gaya nu mandiri dina ngahaleuangkeun lagu-lagu Sunda
harita téh sasatna geus ngajaulkeun pamor seni Sunda pangpangna kliningan, boh
di péntas nasional boh internasional.
d.
Sorana jeung
gayana mani ngeunaheun pisan, , dina ngalagukeun lalaguan Sunda, hususna
kliningan anu mampuh ngangkat pamor seni Sunda, hususna kliningan dina
pagelaran nasional samalah internasional.
e.
Sorana jeung
gayana mani énakeun pisan, dina ngalagukeun lalaguan Sunda, anu ngajadikeun
pamor seni Sunda, hususna kliningan dina pagelaran nasional samalah
internasional.
38. Nyampa dada karasa panasna, tapi
bakating ku sieun, ngan luk waé tungkul, tungtungna mah ambek nyedek tanaga
midek.
Harti
paribasa diluhur nyaéta…
a.
Kacida
ambekna tapi teu bisa ngalawan
b.
Awahing ku
leukeun laun-laun jadi bisa
c.
Laku lampah
nu kurang hade
d.
Nyampeurkeun
pibahalaeun
e.
Nu goréngna
saurang, kabéhanana kababawa.
39. “Palih manaeun Rumah Sakit … téh,
Pa? Ké upami aya waktos bade ngahajakeun nepangan sareng pun bojo.”
Kecap nu
merenah eusikeuneun kana éta kalimah nyaéta…
a.
Imah c. umah e. tempat
b.
Bumi d. rorompok
40. Nu dimaksud tatakrama dina
nyarita nyaéta..
a.
Nyarita ku
basa nu merenah bari teu poho kana lentongna
b.
Nyarita
basajan sangkan inti caritaan nepi ka nu dimaksud
c.
Ngomong
sabulangbéntor
d.
Nyarita
sapopoé anu teu kudu maké undak-usuk basa
e.
Nyarita
kasar dina unggal tepung jeung batur
ESSAY
1.
Sebutkeun
jeung jelaskeun hal-hal nu kudu diperhatikeun nalika urang rék maca sajak!
2.
Tulis hiji
conto pupuh anu hidep apal, tulis guru lagu jeung guru wilangannana!
3.
Sajak
karangan Hikmat Sadkar anu dicutat tina Saratus Sajak Sunda.
TANAH SUNDA
kawih
tingtrim nu kamari
suling jeung
jentréng kacapi
haleuang
pakusarakan
galindeng
bujang jeung lanjang
kiwari geus
ilang musna
geus sirna
tilem ku mangsa
Guruminda
Sangkuriang geus jauh ti kacapangan
pohaci jeung
widadari lir impian nu geus bari
ahéng kénéh
dongéng sabrang
datang ti
peuntas lautan
deudeuh
tanah gumelar
ti taun ka
taun kalantar
a.
Naon témana
sajak di luhur téh?
b.
Nurutkeun
hidep, nyaritakeun naon sajak di luhur téh? Jéntrékeun!
4.
Naon harti
paribasa di handap ieu:
a.
Mapatahan
ngojay ka meri
b.
Adat
kakurung ku iga
c.
Agul ku
payung butut
5.
Tuliskeun
harti kecap di handap ieu, tuluy larapkeun kana kalimah!
a.
ngawanohkeun
b.
reueus
c.
pilemburan
d.
tatangkalan
|
---- Haturnuhun----
No comments:
Post a Comment